OH, THE HUNGER! Trenger tips fra deg!

For en god stund siden meldte jeg meg på vektklubben.no.
Jeg ville bli kjip og telle kalorier. Rett og slett for å få oversikt over hvor mye jeg får i meg hver dag mens jeg følger med på vektnedgangen min. Jeg har jo ikke peil, så dette ville jeg lære meg.

Hva fant jeg ut? 
1: Jeg ligger på litt over 1000 kalorier daglig. Noe som er AAALT for lite. Bør nok øke til 1600 i det minste.
2: Jeg drikker for lite vann. Noe som senker forbrenningen min og gjør huden min verre, blandt annet.
3: Øl har noe inni hælvetes til mye kalorier i seg.  Peanøtter har INSANELY mange kalorier i seg.
4: Jeg bør ha i meg te og juice. Spesielt siden jeg er allergisk mot ca all råkost i hele verden som skal gjøre meg godt, som jeg at på til elsker å spise. Men opphovnet svelg, ekstremkløe i hele kjeften, blødende kjeft og magesmerter er ikke så kult, sånn egentlig.
5: Jeg bør få i meg tran. Men FUCK IT, for jeg hater tran mer enn disneychannel. Det sier sitt.

Og i dag har jeg hatt en skikkelig jeg-vil-spise-alt-i-hele-verden-som-er-usunt-dag.
Uansett hva jeg har spist i dag - har ikke gjort meg mett.
To toast. Banan. Salat, dressing og litt tortilla. Te. Mye vann. Potetmos. Bacon (kutta av fettet).
Hva skjer med meg?? :p Det er helt på styr, haha.
Jeg har at på til vært svimmel hele dag. Som om jeg har jernmangel. Men går jo på jerntabletter fra før av.
Jeg spiser meg ut av mitt eget hus snart! Det var på hengende håret at jeg klarte å gå forbi mc donalds uten å gå innom og kjøpe x antall cheeseburgere. Håh.

Tenker litt på det med at jeg får i meg for lite kalorier. Det må vel forklare hvorfor f.eks armene mine er blitt så tynne.
Jeg har mistet mye muskelmasse. Men fettet er der enda for det.
For et halvt år siden (jeg fører mål over kroppen min hver mnd) så målte jeg det breieste på låret - som ble 80 cm.
Da jeg målte det for noen dager siden var det ned i 57 cm.
Det meste har jeg gått av meg bare i løpet av et par måneder.
Jeg er veldig glad for det - men jeg vil ikke at det skal gå for fort. Jeg vil ikke skade meg. Dette er ment for å være en sagte vektreduksjon. I løpet av to år har jeg straks mistet 20 kg, og det meste har jeg mistet i år.
Kanskje jeg bør satse på styrketrening og mer mat med et høyt proteininnhold?

 

Har du noen tips å komme med?
Er du medlem av vektklubben/dele erfaring?




7 kommentarer

sunniva

23.aug.2011 kl.23:37

nop :s
SV; vet for kan ikke ha bilder og hater det -.-
er så dårlig på dette jeg...

roffens

24.aug.2011 kl.09:14

Heisann. Har lite peiling på slanking, men litt peil på trening. Og tror det siste du skriver, om styrketrening og proteiner er smart. Du forbrenner atskillig mye mere fett ved styrketrening, kontra vanlig slanking, samt strammer opp hud, og forebygger alderdom. Ville konsentrert meg mest om holdningsmuskulatur, slik som mage og rygg. Man blir ikke så stor av det, men det er kanskje der den beste investeringen en styrketrening kan ha for kroppen din. Samtidig ville jeg ikke overdrevet spisingen under styrketreningen. Spis deg mett med mange små måltider. Kylling, fisk og rent kjøtt sammens med ferske grønsaker :) Lykke til:)

icedexta

24.aug.2011 kl.10:37

roffens: Takk for godt innlegg! Er enig i det du skriver. Jeg trenger ikke gå ned så mye mer, ønsker mest å stramme opp og bli litt sterk nå. Eneste musklene på meg nå er lår og leggmuskler etter å ha gått/løpt/zumbafisert meg så mye over lengre tid, hehe. Mage og rygg skal trenes! Og armer, for de er veldig pinglete nå, hehe.

Holder meg somregel alltid til kylling, fisk og grønnsaker:) Må ha potet, pasta eller ris ved siden og da. Jeg fungerer ikke uten! :)

psychomaster

24.aug.2011 kl.16:27

Prøv Omega-3 tabelletter hvis du ikke er så glad i tran. De ser store ut, men er kjempe-enkle å svelge. Du trenger ikke nødvendigvis å spise mer, men pass på å spise variert, slik at du får i deg nok av alt du trenger. Ta gjerne kosttilskudd eller vitaminer i tillegg. Spis sunt, og pass på å få i deg både proteiner, kalorier og fett, som er veldig viktig å få i seg. Prøv å få i deg det sunne fettet istedet for det usunne. Spis ofte, men sjelden. Kylling og grønnsaker er en god middag, hjemmelaget tomatsuppe med et rundstykke kan være et fint mellommåltid, og oppskåret frukt kan være kjempegodt og sunt til dessert :) Prøv å trene utholdenheten din til du går litt mer opp i vekt kanskje, slik at du ikke brenner opp alle kaloriene du får i deg med en gang. Jeg er ingen ekspert altså, bare prøver å komme med noen enkle tips.

icedexta

24.aug.2011 kl.18:52

psychomaster: Takk for tipsene!:)

Skriv en ny kommentar

icedexta

icedexta

24, Steinkjer

Jeg lever og ånder for kunst og musikk. Utdanning i klassisk figurativ kunst. Tattoo-lærling. Spiller hovedsaklig klassisk piano, prøver å lære meg gitar. Elsker det alternative og menneskesinnet. Startet blogg fordi jeg liker å skrive, enkelt og greit.

Norske blogger bloglovin PSDDude Photoshop Tutorials

Kategorier

Arkiv

hits